معاون مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یزد:

به ازاء هر در صد سن زدگی ازقیمت گندم خریداری شده ،100 ریال کسر می شود

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:معاون مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یزد از کشاورزان خواست که در فرصت باقیمانده به مبارزه با سن در مزارع گندم بپردازند.

مرتضی فتاحی افزود: با توجه به اینکه ابرکوه دومین کانون سن در ایران است لزوم توجه به این مسئله بیش از پیش احساس می شود.

وی همچنین از خرده مالک ها نیز خواست که در این زمینه تلاش خود را بیشتر نمایند، زیرا در نهایت، با توجه به برنامه خرید امسال گندم، ضرر اصلی متوجه گندم کاران خواهد شد.

فتاحی با بیان این مطلب که امسال به ازاء هر در صد سن زدگی از گندم خریداری شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد ،100 ریال کسر می شود، بر لزوم تلاش همگان جهت عاری سازی این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک تأکید نمود.

به گفته فتاحی، از مجموع حدود 26 هزار سطح زیر کشت گندم در استان یزد وتا به حال ، در سطح حدود 8500 هکتار از این اراضی بر علیه افت سن مبارزه صورت پذیرفته است.

وی در مجموع همکاری امسال کشاورزان استان در اجرای برنامه مبارزه با آفت سن را با توجه به خشکسالی های شدید و خشکی مراتع نسبت به سال قبل، مطلوب تر ارزیابی نمود.

وی یکی از علت های رویکرد بهترگندم کاران به برنامه های مبارزه با این آفت را برنامه های تبلیغی، فرهنگی و آموزشی جهاد کشاورزی در این زمینه ذکر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا